דורית אורגד היא ילידת גרמניה, מגיל שנתיים בישראל. ילדותה ונעוריה עברו עליה בנתניה. בצבא שירתה בתפקיד מדריכת גדנ"ע ובתום השירות למדה כלכלה וסוציולוגיה באוניברסיטה העברית בירושלים ועבדה בהדרכת נוער ובהוראה. לאחר הולדת בנותיה עסקה בעיתונאות ובכתיבה ספרותית והמשיכה את לימודיה בפילוסופיה יהודית לתואר שני ושלישי. עם קבלת הדוקטורט לימדה, בצד כתיבת ספרות יפה, במוסדות להשכלה גבוהה. כיום היא מנחה סדנאות לכתיבה יצירתית, מרצה על ספריה במפגשים ספרותיים, כותבת פרוזה ושירה למבוגרים.
הנושאים שהיא עוסקת בהם בספריה מגוונים – ההתייחסות לעולים חדשים, לחריגים, למי שנתקל בקשיים מסיבות שונות, בזכות שיש לאדם (גם אם הוא "אדם קטן") לכבוד. אחדים מספריה מבוססים על פרקים מעניינים מתולדות חיי העם היהודי. ספרים אחרים מביאים סיפורים מן ההווי הישראלי ומעלים שאלות אקטואליות, אישיות וחברתיות. ארבעה עשר מספריה מספרים על חוויות הקשורות לבעלי חיים. סיפורי האגדות שלה עוסקים בנושאים אוניברסאליים, כגון – צורת ממשל הולמת, מהות החברה, קנאה בין אחים, דעות קדומות ועוד.
לדורית הוענקו פרסים ספרותיים רבים: פרס זאב על "הנער מסיביליה", פרס ברנשטיין על "שני חברים בממלכת הצלבנים", פרס אדריאן תומס על "אל מקום חדש", פרס מצעד הספרים מטעם משרד החינוך והטלוויזיה החינוכית על "קצינת אימוץ", פרס האגודה להבנה בינעדתית בישראל על "ידידות במבחן" ו"בשעת מבחן", פרס מדן על "אבטיחים שלא בעונה", פרס אשמן על "סוכת הגפנים של פיאנדו", פרס ראש הממשלה לשנת תשנ"ט על מכלול ספריה, פרס הדסה וקרן חיפה על "סודות אפלים", פרס יד ושם על "הלב שחיפש, הלב שמצא", ופרס מצעד הספרים של חטיבות הביניים. ספריה הרבים מתורגמים לשפות רבות.
מפגשים לילדים:
איך בא ספר לעולם?
חברה ובית-הספר, חברות ויחסים בין אדם לחברו". סיפורי חיות וטבע, בעיות של ילדים והשתקפותן בספרים, רומנים היסטוריים, ילדות וכתיבה, הווי משפחה וכו'..
טווח גילאים: א'-י"ב'
משך המפגש: כ- 60 דקות
כמות מקסימלית: 100 תלמידים
"הנער מסביליה" - פטריסיה אודונובן ודורית אורגד במפגש ספרות-תיאטרון
חוויית יצירה ודרמה לתלמידים על פי הספר הנער מסביליה, זוכה פרס” זאב" בישראל ופרס וֶרְגֶרֶטוֹ באיטליה.
מנואל בן ה-13, שחי בספרד במאה ה-17, מגולל את סיפורה המרתק של משפחתו, הנמנית עם האנוסים,
ואת חוויותיו כנער מתבגר המתמודד עם אתגרים שהמציאות המיוחדת במינה של חיים כפולים –
כלפי חוץ נוצרים ובסתר יהודים – מעמידה בפניו.
המפגש נפתח על ידי הסופרת דורית אורגד, המתארת את תהליך הכתיבה הספרותית ומשתפת את התלמידים בדרך שנכתב "הנער מסביליה" מבחינת המוטיבציה, איסוף המידע, עיצוב הדמויות הפועלות ופיתוח העלילה. השלב השני של המפגש מוקדש להמחשה שממחישה השחקנית פטריסיה אודונובן את בניית דמותו של מנואל כדמות במחזה. בשלב השלישי של המפגש מתקיים דיאלוג בין דורית לפטריסיה. השלב הרביעי מוקדש לשאלותיהם של התלמידים ולתשובות עליהן. השלב החמישי והאחרון יהיה סיכום קצר שבו יודגש הרעיון המרכזי של המפגש המשותף, והוא – שמלבד ההשתתפות בחוויית ההתוודעות של התלמידים לעולם-תוכן משמעותי, המתייחס לדברי ימי עמנו, ומלבד ההמחשה הדרמטית שלו, מקנה המפגש הזה גם מושגי יסוד בכתיבה ספרותית ובמדיום
טווח גילאים: ז'-י'
משך המפגש: כ- 75 דקות
כמות מקסימלית: 150