"תרבות היא נדבך בלתי נפרד מאנושות ואנושיות - בלעדיה נהפוך לחסרי "איברים פנימיים" חיוניים ונחדול."

                                                                                                                                                                            גאולה אוסי.

"תרבות היא נדבך בלתי נפרד מאנושות ואנושיות - בלעדיה נהפוך לחסרי "איברים פנימיים", חיוניים ונחדול."

                                              גאולה אוסי.

אתר להזמנת מופעים, הרצאות וסדנאות עד אליכם

ניתן לקבל כל מידע אודות תכנים תרבותיים, באמצעות האתר, הטלפון והדוא"ל. אנחנו לא מודיעין 144! 

מחזאות

מספר המוצרים בסל : 0
  1. קטלוג
  2. אמנות
  3. /
  4. מחזאות

מרסל מוסרי

מרסל מוסרי

קופסת קובות סיפורה של מרסל מוסרי

מרסל מוסרי הנה סופרת ישראלית מוכרת שהתפרסמה באמצעות הפייסבוק וספריה יצאו לאור במימון המונים. נולדה בשנת 1990 לאב נהג מונית ואם שעבדה בעיריית תל אביב. למוסרי שלוש אחיות – שתיים מהן מנישואיהם הקודמים של הוריה.

מרסל מוסרי הנה סופרת מצליחה אשר התפרסמה באמצעות הפייסבוק בלבד וללא אמצעי פרסום אחרים. גם את פרסום ספריה הוציאה ללא סיועה של הוצאת ספרים גדולה ומוכרת. המעריצים של מוסרי מונים לא פחות מ- 50,000 איש הנאמנים לקריאת סיפוריה השבועיים והאנקדוטות אותן היא מביאה בהם.

מרסל גדלה בחולון ועבדה כפקידה עד גיל 23. בגיל זה פרסמה בפייסבוק סיפור קצר שנקרא "קופסת קובות". הסיפור הקצר תפס תאוצה של ממש בפייסבוק, כשהזכיר לרבים את ילדותם, ופרסם את עצמו בין גולשים. התפוצה המשמעותית של הסיפור דחפה את מוסרי לפרסם סיפורים נוספים אשר הפכו אותה למוכרת ברחבי האינטרנט. לאחר תקופת מה פרסמה את הסיפורים בספרים אותם הוציאה באמצעות מימון המונים.

הספרים הופצו מאוחר יותר גם בחנויות השונות וכיום הם משווקים ברשתות ובחנויות ספרים רבות. בשנת 2014 החלה מוסרי לכתוב טור שבועי בעיתון מעריב במוסף "מעריב השבוע" וכמו כן קיבלה תכנית ב"רדיו ללא הפסקה". עוד באותה השנה נבחרה לרשימת 40 הצעירים המבטיחים של ישראל מטעם מגזין "פורבס" המוכר. בשנה אחת אחרי כן השתתפה בעונה השנייה של הדוקו ריאליטי "גולשי ספות".

ספרה הראשון "קופסת קובות" קיבץ כ 50 סיפורים קצרים בסגנון עממי וטובל ב"מזרחיות". ספרה השני נקרא "דמעות של יין" והוצא גם הוא בהוצאה עצמית. הסיפורים של מוסרי עוסקים בנושאים הרלוונטיים ביותר, והמעסיקים את כולנו: מערכות יחסים ארוכות ובגידות, חוסר סיפוק ביחסים, אהבה וקנאה, התחלות וסופים, תקוות ואכזבות, קשרים אינטימיים ועוד. כל אלו יוצרים חוויה רגשית מרתקת ומושכת ההופכת כל אחד מסיפוריה של מוסרי לרגעים בלתי נשכחים עבור המאזינים.

 

ללא תואר ובלי ריאליטי וסוכן ממולח, הצליחה לצבור בזמן קצר קוראים רבים, זאת בזכות הקסם שבסיפוריה- שמצליחים לגעת בקהל מגוון.

בימים אלו שוקדת על כתיבת סדרת טלוויזיה.

"קופסת קובות"

הכל התחיל מסיפור על קופסת קובות שפרסמה מרסל בפייסבוק. מאז, נוספו עוד רבים.

סיפוריה המתובלים בעממיות והרבה "מזרחיות", נכתבו מתוך כאב ולא מתוך מטרה, ותוך מהרה הגיעו לקהל רחב ומגוון והצליחו לגעת בלב קוראים רבים.

מרסל, תופעת רשת מצליחה, הצליחה לעקוף את הוצאות הספרים ולהצליח לבדה ללא תואר, סוכן או תכנית ריאלטי. בהרצאתה המרתקת משתפת ב"סיפור הסינדרלה" שלה: איך התפרסמה באמצעות הפייסבוק ואילו כלים הפייסבוק יכול לתת ליוצרים שבמות אחרות לא יכולות?

כיצד ניתן להוציא ולמכור בחנויות שני ספרים מצליחים באופן עצמאי ולא תחת הוצאת ספרים מסויימת? כמה כסף נדרש? איך אפשר לגייס כסף בצורה חברתית והוגנת? מאנונימיות ועד הצלחה וקריירה בזכות הרשת. – הרצאה מרתקת, מצחיקה ומעוררת השראה!


משך ההרצאה: כ-75 דקות 
כמות קהל מקסימלית: תלוי אולם והגברה
מרסל מוסרי קרדיט צילום יונתן בלום
כמות

רחל אסתרקין

רחל אסתרקין

חוקרת סרטים מומחית לרב-תרבותיות ומיגדר בקולנוע

 

כתבה וביימה את  הדרמה   'ג'קי - חתולת זבל' ערוץ 2. כלת פרס משרד החינוך על תרומתה לקידום חינוך לצפייה ביקורתית. מחברת הספר 'אל תקרא לי גיבור' הוצאת רסלינג תל אביב 2018 יועצת עורכת תוכניות ומרצה בכירה לקולנוע. פרסמה מאמרים בנושא קולנוע מגדר ושפה חזותית במגוון מגזינים. שימשה כשופטת בפסטיבלי סרטים וכלקטורית לתסריטי דרמה ברשות השנייה. לימדה באוניברסיטת תל אביב, בקמרה אובסקורה, בבצלאל, במעלה, מכללת ליפשיץ, חשיפה, מכון אבשלום ועוד. מרצה ברחבי הארץ בהיכלי תרבות, סינמטקים, מוזיאונים, קתדרות למבוגרים, ספריות והשתלמויות מורים.

 

 

עיבוד או "איבוד"-  על יחסי הגומלין בין ספרות לקולנוע   

"פרולוג" - מפגש פתיחה על הקשיים, הכשלים והפתרונות בעיבוד ספרותי לקולנוע. ההרצאה משולבת בקטעי סרטים הממחישים את ההבדלים בין השפה הקולנועית לשפה הספרותית.  אהובת הקצין הצרפתי. הסנדק.

 

"משהו רקוב בממלכת דנמרק" - ההרצאה תנסה להסביר מה הופך את שקספיר  ל"קולנוען" גדול. תוך הצגת דוגמאות הממחישות מה מושך קולנוענים מכל העולם ליצירותיו.


"כל העולם במה וכל בני האדם שחקנים" - המשך דיון וניתוח קטעי סרטים המבוססים על שקספיר

 

"על תבונה רגישות, גאווה ודעות קדומות" - סוד הקסם של ג'ין אוסטין. על ספרות נשים ועיבודים לקולנוע לפני ואחרי המהפיכה הפמיניסטית תוך שילוב דוגמאות מיצירות קולנועיות מגוונות.

 

"של נעליך מעל רגליך" - על חשיבותו של המיתוס בהיסטוריה האנושית ועל גלגוליו אל הקולנוע מסיפורי התנ"ך דרך המיתולוגיה היוונית ועד המיתולוגיה הנורדית.                                                                

 

"היה היה פעם בארץ רחוקה" - על סוד קסמן של אגדות העם , על החשיבות הפסיכולוגית, החברתית והחינוכית לילדים ולמבוגרים כאחד. תוך הצגה וניתוח שלל דוגמאות.

 

"טוב למות בעד ארצנו" - עיבודים בכחול לבן-על הספרות העברית ועיבודיה לקולנוע , על פרות קדושות ועל עיצובו של היהודי החדש בתרבות הציונית.

 

 

יוצרי הקולנוע המרתקים בעולם                      

מסע צבעוני מגוון וייחודי עם יוצרי קולנוע מהחשובים בימינו. על הקשר בין חברה לאומנות  על הדיאלוג שיוצרים מנהלים עם התרבות שלהם, על הסגנון האומנותי שלהם ועל מה שמכניס את היצירות שלהם לפנתיאון הקולנוע.

קן לואץ' מבריטניה - היוצר הוותיק הרואה בקולנוע שליחות חברתית , מקפיד להציג חלון אל המציאות ולהשתמש באומנות ככלי לביקורת נוקבת.                                     

 

פאתיח אקין מגרמניה - כאזרח גרמני בן למשפחת מהגרים טורקיים  מרבה אקין לעסוק בקונפליקט הרב תרבותי על מורכבותו והבעיות שהוא מביא איתו.           

 
פדרו אלמודובר מספרד - בסגנונו היחודי ובעולמו מלא הצבע המלודרמה וההגזמות הסיפוריות והסגנונוניות הפך אלמודובר לאחד הבימאים החשובים ביותר בעולם.

 

פרנסוא אוזון מצרפת - הבמאי שזכה לתואר "האלמודובר הצרפתי" מציג בקולנוע שלו  חירות סגנונית וגמישות מגדרית ומינית מרתקת ופורצת גבולות.                  

 

סוזאן בייאר מדנמרק - נקודת מבט נשית מרעננת על זוגיות, על החברה הדנית העכשווית ועל קולנוע ואומנות בעידן הגלובלי.                                                           

 

היזוקירו קורה אדה מיפן - הבמאי ההופך קלישאות לזהב וחוקר במצלמת הקולנוע שלו כאילו היתה מצלמת רנטגן את הנסתר והעמוק ביותר בנבכי החברה והמשפחה ביפן.

 

ג'אנג יי- מו מסין - אחד היוצרים החשובים ביותר בעולם , עטור פרסים וסיפורי הצלחה מי שסלל את הדרך להיכרות עם הקולנוע והתרבות הסינית ברחבי תבל.

 

קלינט איסטווד מארה"ב - שחקן נערץ מוסיקאי מחונן ואחד הבימאים החשובים ביותר באמריקה זוכה חמישה פרסי אוסקר יוצר ומיתוס יחיד במינו.                                   

 

לדבר קולנועית שוטפת- האבא והאמא של כל המסכים

הכל מדברים וכותבים על תרבות המסכים, דור המסכים, והשתלטות המסכים על חיינו. הכל החל במסך הקולנוע, והגיע הזמן לצלול לתוכו ולהבין כיצד הוא פועל על הצופה. לזהות את הקשר ההדוק בין צורה לתוכן, ולזהות את ה"טריקים" שבהם משתמשים יוצרי קולנוע וטלויזיה, פרסומאים, וסוכני מדיה  על מנת להשפיע על הצופה . הכרות עם השפה הקולנועית ומסריה הגלויים והסמויים, תאפשר להם להיות צופים ביקורתיים ותעשיר את הנאתם מצפיה בסרטי קולנוע:  

בראשית היה הסיפור...על ההבדלים בין סיפור לתסריט,

גיבור מה הוא אומר...  על סודות הליהוק, וסגנונות משחק

הסביבה קובעת תודעה.. על אתרי הצילום, התפאורה, צבעים ואוירה

הגודל כן קובע...על מרחק המצלמה, זוית הצילום וכל הטריקים .

ואף על פי כן נוע תנוע...על תנועות המצלמה והשפעתה על הצופה.

קולנוע הוא סיפור כתוב באור...על חשיבות התאורה והשפעתה עלינו

אחד פלוס אחד שווה שלוש...על קסם העריכה הקולנועית הבונה מציאות,

שים פס על הקול...על הדיאלוג, האפקטים והמוסיקה 

   
                                      

חיים מעוררי השראה - סוד הקסם של הביוגרפיה הקולנועית                                                                                                       

מסע קולנועי מרתק אל עולמם של מי שיצרו מהפכות בתחומם או נפלו קורבן למגלמוניה שלהם. נשים או גברים, שחורים או לבנים, מן העבר הרחוק ומן העבר הקרוב כל אחד ואחת והסיפור המרתק שלו והתובנות שהוא מעניק לנו כצופים. מה מושך אותנו במיוחד אל ז'אנר הביוגרפיה? מאלביס וריי צ'ארלס ועד לינקולן ומרגרט תאצ'ר מהנסיכה דיאנה ועד ג'ודי גארלנד מגוון עצום של סרטים על אנשים חשובים ומוכרים יותר או פחות ועל האופן בו הקולנוע מטפל בביוגרפיה.


קולנוע: עובדים עלינו החיים והסרטים

המסרים המסתתרים מאחורי הסרטים שאנחנו אוהבים? הקשר בין קולנוע לתרבות ולרב תרבותיות? כיצד מעצבת תרבות המסכים את החברה? רב-תרבותיות -מאפייני התרבות העכשווית וכיצד הם באים לידי ביטוי בקולנוע גלובליזציה- רב תרבותיות ושאלת המהגרים גזע ותרבות - קולוניאליזם גזענות ואימפריאליזם תרבותי בשם הנאורות. תרבות המסכים -תרבות המסכים מראשית הקולנוע ועד הרשתות החברתיות תרבות הצריכה – הקפיטליזם גבר על הכל ומעצב את חיינו תרבות הניו אייג'-פלורליזם דתי בשלל צבעים

תרבות ה-מיטו ((METOO - נשים מבקשות תיקון, שויון, והכרה שאלות של להטבי"ם - צמתים חשובים בהיסטוריה של להטבי"ם.


שאלות של חינוךעל הדילמה העומדת לפתחו של החינוך                                                       

המסך הקטן מנצח את המסך הגדול

סדרות טלויזיה איכותיות מהוות תחרות של ממש למדיום הקולנועי, פורצות דרך, מעוררות מחשבה, פונות גם אל קהל משכיל ובקורתי ומושכות אליהן כותבים בימאים ושחקנים מעולם הקולנוע.

על היחסים בין קולנוע לטלויזיה - סקירה היסטורית

על הקשר בין הלך הרוח תרבותי/תקופתי והתכנים הנצפים

על המדיום שמכתיב את המסר - טכנולוגיה והשפעתה על הרגלי הצפיה.

על ההיסטוריה של סדרות דרמה טלויזיוניות

הסופרנוס, שובר שורות, משפחת סימפסון, סקס והעיר הגדולה, סיפורה של שפחה, הסמויה, בית הקלפים, הכתר ועוד...

 

משפחה מהסרטים

אבות אימהות, ילדים וזקני המשפחה מן הארץ והעולם מן העבר וההווה. משפחה כמקור כוח שייכות חום ואהבה אבל גם דיכוי סירוס וסכסוכים. המשותף למשפחות בכל העולם ולאורך כל ההיסטוריה.

משפחה, מסורת וקודים חברתיים נוקשים באירן.

משפחה, מסורת והגירה בקולנוע צרפתי/אלג'יראי.

משפחה, מסורת ומשבר זהות הדרוזים בקולנוע הישראלי.

משפחה, מסורת ומוסלמים בקולנוע הישראלי/פלשתיני.

משפחה, מסורת ועקדת יצחק בישראל העכשווית.

משפחה, זוגיות ואומנות כמנוף לצמיחה בקולנוע הספרדי.

משפחה, בדידות וכמיהה לאהבה בקולנוע האיסלנדי.

משפחה, זוגיות והתמודדות עם הגיל בקולנוע האמריקאי.

משפחה ממשבר לצמיחה בקולנוע הישראלי.


 

 רומנטיקה, זוגיות וארוס בקולנוע

נערת בוליין האחרת - ג'סטין צ'דוויק ארה"ב 2008

המאה השש עשרה בחצרו של הנרי השמיני כשנישואין הם חוזה כלכלי, הנשים הן אובייקטים לעינוג הגבר והתככנות היא נישקה של האישה.

 

נשים קטנות גרטה גרוויג ארה"ב 2019

המאה התשע עשרה  על כל הסתירות והקונפליקטים בכל הקשור לנישואין רומנטיקה  ומעמד הנשים על פי העיבוד החדש לספרה המיתולוגי של לואיזה מיי אלקוט 

 

קרול טוד היינס ארה"ב 2016

שנות החמישים של המאה העשרים  בניו יורק על אהבה בין נשים, על השמרנות המבט הגברי הדומיננטי והניסיון להשתחרר ממנו.

 

מאחורי הקלעים  מרטין שראייר גרמניה 2019

שנות השישים בגרמניה המזרחית בסיפור אהבה גדול מהחיים על רקע תעשיית החלומות של אולפני הקולנוע מאחורי חומת ברלין

 

לאבינג ג'ף ניקולס ארה"ב 2016

שנות השישים בוירג'יניה שבארצות הברית כשסיפור אהבה בין גבר לבן לאישה שחורה היה

טאבו והמאבק של זוג האוהבים בממסד ובדעות קדומות היה לחם חוקם.

 

האישה ביורן רונגה  ארה"ב 2017

מבט עכשווי ומפוכח בצל תרבות המי-טו על יחסיהם של בני זוג מבוגרים סופר מצליח ורעייתו ועל הנורמות שהשתנו ביחסי הכוח שבין גברים לנשים.

 

לא פה לא שם מייסלון חמוד ישראל 2016

שלוש צעירות ישראליות ערביות בדירה שכורה בתל אביב מחפשות דרכים לגשר בין מסורת לקידמה בין נטייה מינית לשמרנות משפחתית ובין זהות לאומית לזהות אישית.

 

הגבר המושלם שלך מריה שרדר גרמניה  2021

העתיד הקרוב על קו התפר בין האנושי לאנדרואידי בין התבונה והרגש לבין האינטיליגנציה המלאכותית וההשלכות של אלה על כל מה שקשור ברומנטיקה ומיניות

 

 

משך הרצאה: תלוי הרצאה, הקרנה

כמות קהל: תלוי אולם והגברה

רחל אסתרקין קרדיט צילום יחצ

כמות

הפרה המבולבלת

הפרה המבולבלת
לפועה הפרה נמאס מהכתמים שעל גופה. היא מנסה לכסות אותם בפרחים, בקוצים ואפילו בפסים של זברה. בסוף היא מגלה שדווקא הכתמים הם שהופכים אותה למיוחדת. הצגה מוזיקלית בהשתתפות הילדים.

משך ההצגה: כ-35 דקות
כמות קהל: תלוי אולם והגברה. מקסימום 100
כמות

להוריד את הכלב

להוריד את הכלב

קומדיה רומנטית חדשה בהפקת תיאטרון גבעתיים

 

שני זרים בגינת כלבים. לו יש כלב, לה כלבה.

מפגש מקרי מוליד מערכת יחסים מפתיעה וסוערת, שגורמת לשניהם לאבד שליטה ולקפוץ למים בלי גלגלי הצלה.

הצגה על נישואים, על גירושין, על מעידות קטנות ועל פנטזיות שאף פעם לא מתגשמות.

 

שלומית ארנון ויואב בר-לב, שחקנים מחזאים ובמאים שהם גם זוג בחיים, הרבה יותר מדי זמן.

חתומים כמחזאים על השלאגרים "גאון בכלוב - הקאמרי (יחד עם עירית קפלן) ו"בעלת הבית – בית ליסין" (יחד עם ליאת פישמן לני ), בשיתוף פעולה ראשון כשחקנים, בהצגה זוגית על זוגיות. בבימויו של ארז שפריר שחקן תיאטרון החאן (הסבתות, מבקר המדינה ועוד)

 

כתיבה ומשחק: שלומית ארנון, יואב בר-לב

במאי: ארז שפריר

עיצוב תפאורה ותלבושות: בת-חן רון תדמור

מוזיקה מקורית: אוהד בן-אבי

עיצוב תאורה: זיו וולושין

משך ההצגה: כ-70 דקות
כמות קהל: תלוי אולם והגברה

 

 

כמות

מיה טבת דיין

מיה טבת דיין


מפגש יוצרת עם מיה טבת דיין

 

במפגש אינטימי עמה תספר מיה טבת דיין על מאחורי הקלעים של שיריה ושל ההגות הפמיניסטית שלה, תקרא שירים משלושת ספרי השירה שפרסמה, תשוחח על יצירה מתוך התייתמות, מסעות והגירה, על כתיבה בימי קורונה וכן תעלה סוגיות פמיניסטיות שעליהן היא כותבת במסות ובטורים שלה בעיתון הארץ ושמובילות לדיון וחשיבה משותפת עם הקהל במסגרת של שיחה, שאלות ותשובות.  

 

ד"ר מיה טבת דיין היא משוררת, פובליציסטית ומרצה. כלת פרס ראש הממשלה ליצירה לשנת 2018. מהקולות הבולטים כיום בתרבות ובמחשבה הפמיניסטית בישראל. לימדה באוניברסיטת תל אביב ובאוניברסיטה של בריטיש קולומביה בקנדה. פרסמה את ספר הפרוזה "אלף שנים לחכות" (כנרת- זב"ם) ואת ספרי השירה "ויהי ערב, ויהי תוהו" (פרדס, זוכה בציון לשבח מטעם פרס קוגל לשירה), "לאן שנצוף שם בית" (סדרת כבר/מוסד ביאליק) ו"כדי להסתדר עם המצב". ספריה זכו להצלחה רבה בקרב הקהל ולשבחי המבקרים. שירים פרי עטה תורגמו לאנגלית, רוסית, וספרדית, הולחנו על-ידי מבצעים שונים, השתתפו בתערוכות וראו אור במגזינים רבים בארץ ובעולם. היא מפרסמת מסות פמיניסטיות וטורי דיעה באופן קבוע בעיתון הארץ.

ראיון עם מיה טבת דיין במוסף גלריה שישי

מיה טבת דיין בתכנית "פגישה" עם רוני קובן

משך ההרצאה: כ-70 דקות 
כמות קהל: תלוי אולם והגברה

צילום מיה טבת דיין מאיה חליבה אלון


כמות

גלילה רון־פדר-עמית

חינוך בלתי פורמאלי, סופרת, ילדים, נ גלילה רון־פדר-עמית

סופרת ישראלית, פרסמה כארבע מאות ספרים, מרביתם לילדים ולבני נוער. כתבה סדרות טלוויזיוניות מצליחות.

 

גלילה רון־פדר-עמית נולדה בחיפה, וגדלה בשכונת אחוזה. היא למדה בבית הספר הריאלי והייתה חניכה בשבט כרמל של תנועת הצופים. את שירותה הצבאי עשתה בנח"ל. היא בוגרת האוניברסיטה העברית בספרות עברית ובמקרא.

 

ספרה הראשון "ילדי השכונה במחתרת". הייתה אם אומנת לעשרה ילדים. בשנת 1970 היא נישאה לאבי פדר, קצין משטרה, ושינתה שמה לגלילה רון־פדר. לזוג יש שלושה ילדים. לאחר גירושיהם, נישאה בשנית לניצב בדימוס משולם עמית, ושינתה שמה לגלילה רון-פדר-עמית.


במפגש מספרת גלילה על הדמויות בספריה, ובסדרות, על כתיבתה, על ההשראה ועל הדרך בה הצליחה להוציא מאות ספרים.

משך המפגש: כ- 45 דקות
קרדיט צילום: דן פורגס
כמות

סדנת מחזות זמר

חינוך בלתי פורמאלי סדנת מחזות זמר

תיאטרון, תנועה ושירה הכל בסדנה אחת

סדנת מחזות זמר חושפת את המשתתפים בהצגת תיאטרון המשלבת שירים, דיאלוגים, משחק וריקוד. הסדנה מיועדת לילדים, נוער ומבוגרים ומותאמת לגיל המשתתפים בסדנה.

הסדנה תחשוף תרגילי תיאטרון, תנועה ושירה. תרגול עמידה מול קהל. יכולת לשיר בליווי מוסיקלי. חיבור המוסיקה ככלי להתמודדות, לתנועה על במה, בריקוד ובאימפרוביזציה.
המשתתפים חווים יכולת תקשורת טובה יותר באמצעות המילים, המוזיקה, התנועה והיבטים טכניים של עולם המחזמר.


סדנה זו תקנה ידע בעולם התיאטרון, במושגים מעולם הבמה, בדמויות שונות מעולם המחזמר (בארץ ובעולם), בתפאורה, במוסיקה ובסוגי תנועה רבים.

התיאטרון המוסיקלי המודרני של מחזות זמר יוצר הגעה של קהל המוני ורב המתחבר בקלות יתר לצלילים, לרגשות ולמופע המרהיב שניתן בהם.

הסדנה מועברת על ידי מירי זהבי בוגרת בית צבי ולהקה צבאית. שחקנית וזמרת בתאטרון הבימה. מלמדת פיתוח קול, מדבבת מקצועית בקולנוע ומדיות נוספות. מופיעה בארץ ובחו"ל.

לחיצה לצפייה בקטע דיבוב ושירה של מירי זהבי - היפה והחיה גרסת הקורונה


טווח גילאים: 6-99
משך המפגש לכיתות א'-ד': כ-45 דקות

משך המפגש החל מגיל 12: כ- 60 דקות
כמות קהל מקסימלית: 15 לסדנה

אמצעי עזר באחריות המזמין: מערכת הגברה, חלל פתוח של כיתה לפחות

כמות

ליאת רוטנר

חינוך בלתי פורמאלי ליאת רוטנר

הכל התחיל אצלה בגיל שמונה, כשכתבה לראשונה בחייה ספר ונתנה לחבריה בכיתה לקרוא אותו, מאז ועד היום היא סופרת מצליחה מאד, מרצה ומנחת סדנאות לכתיבה חוויתית.
פרסמה עד כה עשרים ואחד ספרים למבוגרים ולנוער, מתוכם ארבעה ספרי זהב ושלושה ספרי פלטינה, שנמכרו בעשרות אלפי עותקים.

לליאת שבעה ספרי זהב ופלטינה, ומאחוריה עשרים ואחת ספרים לנוער ולמבוגרים. היא מרצה לתואר שני באוניברסיטת בן גוריון במחלקה לספרות עברית, ומעבירה הרצאות ברחבי הארץ על יצירתיות, פיתוח היכולות והגשמה עצמית.  חוקרת בתחום הכתיבה התרפית למתבגרים, ומעבירה סדנאות כתיבה לנוער ולמבוגרים בשיטת הכתיבה החוויתית ומתמחה בטיפול בדמיון מודרך בשילוב NLP. בעלת טור בYNET, מקיימת מפגשים לתלמידים, הרצאות למבוגרים, סדנאות כתיבה לכל הגילאים. ליאת משתתפת בכתיבת תסריטים וממשיכה להוציא ספרים מדי שנה.

 

משך המפגש: כ-45 דקות עד 90 דקות, תלוי קהל ודרישת המזמין
משך הסדנה: כ-90 דקות כל מפגש עד עשרה מפגשים.

קרדיט לצילום: אילנית תורג'מן.

צפייה בהרצאתה של ליאת רוטנר - לחיצה על השורה

כמות

יואב גינאי

חינוך בלתי פורמאלי יואב גינאי

שדרן רדיו וטלוויזיהפזמונאי, חוקר תרבות, מנחהעורך ומתרגם ישראלי.
מרצה בתחום תרבות, טלוויזיה, פזמונאות ועוד. 


משך המפגש: כ- 75 דקות
כמות מקסימלית: תלוי אולם והגברה

יואב גינאי צלם ליאור קסון

כמות

ריקי גל שירי ארצי - אינטימי מוסיקלי

ריקי גל שירי ארצי - אינטימי מוסיקלי

ריקי גל, זמרת ושחקנית ישראלית. שיחקה במחזות זמר, הצגות, הוציאה עשרה אלבומים, לימדה את קרן פלס, דין דין אביב ומירי מסיקה ברימון ועד היום מלווה ומכשירה זמרים להופיע על במה ולהוציא אלבומים.

 

שירי ארצי סופרת, תסריטאית, מבקרת ספרות בעיתון "העיר", מדבבת ומנחה.

 

שתיהן יחדיו במפגש אינטימי מוסיקלי...

אורך המופע: כ-70 דקות


כמות קהל מקסימלית: תלוי אולם והגברה


ריקי גל צילום עומר קידר, שירי ארצי צילום ספי מנוביץ




 

כמות

עלית קרפ

חינוך בלתי פורמאלי, סופרת, כתיבה, עלית קרפ
מדפדפת ברוח – סדרת הרצאות ספרותיות
עלית קרפ, סופרת, עורכת ומתרגמת, מבקרת במוסף "ספרים" של "הארץ", מנהלת קבוצת הפייסבוק "לא סופרים – מועדון הקוראים של הארץ" ובעלת הבלוג "כמו שכתוב בספר" (המתפרסם גם הוא ב"הארץ") מזמינה לסדרת הרצאות על ספרות, על ספרים מוכרים יותר וגם על כאלה שקצת פחות, ועל הקשר שלהם לחברה הישראלית ולנפש האנושית.

כל ההרצאות מלוות במצגות, ניתן להזמין חלק מהסדרה או את כולה, הרצאות לבחירה:
למה הוא רב מכר – מהו שהופך ספר לרב מכר? מבוסס על המדור "למה הוא רב מכר" שהתפרסם במוסף "ספרים" של "הארץ" בשנים 2012-2017.
מי יודע מדוע ולמה לובשת הזברה פיג'מה? – על מסרים קונפורמיים וחתרניים בספרות הילדים שנכתבה בארץ מביאליק ועד מאיר שלו. למה המפלצת העברית לא מפחידה באמת?
משפחתי וחיות אחרות – על בעלי חיים ספרותיים
ספרות על יצירות אמנות – מסונטת קרויצר ועד ל"אי סבירות האהבה". מה כולם מחפשים בעצם?
העיירה היהודית בספרות לפני קום המדינה ולאחריה – מחיים לגעגועים.
"עד סוף העולם" - מסע אישי בעקבות יצירה ספרותית ("הבלתי נראים" מאת רוי יקובסן) – הגירוש מגן העדן בספרות הסקנדינבית.
יתומים היינו – על היתומים בספרות: מצ'רלס דיקנס עד יעל נאמן.
זה גיבור זה? – על הגיבור הספרותי הבלתי נעים: מהומברט הומברט גיבור "לוליטה" של נבוקוב ועד אביגיל גיבורת "קנאת סופרות" של מאיה ערד.
מספר לסרט – כיצד הופכת יצירה ספרותית ליצירה קולנועית (בהשתתפות במאית)
גיבור ללא גבולות – מהבלש ועד לגיבור הפנטזיה וספרות המדע הבדיוני

משך כל מפגש: כ-70 דקות 
כמות קהל: תלוי אולם והגברה

צילום גל חרמוני
כמות

מיתוסים על כתיבה - ליעד שהם עם בן ארצי או אריאל הורוביץ ועוד

חינוך בלתי פורמאלי, ספרות, מוסיקה מיתוסים על כתיבה - ליעד שהם עם בן ארצי או אריאל הורוביץ ועוד

מיתוסים על כתיבה
מסע אישי למלאכת הכתיבה

האם יוצר נולד יוצר, מה מקומה של השראה, האם יש כללים והאם טוב ליצירה להיות עצוב או מאושר?

מפגש של יוצרים כותבים כל אחד בתחומו. בין לבין שירים בוקעים.

הסיפורים שמאחורי הכתיבה. מאחורי כל ספר או שיר מסתתר סיפור מהחיים.
ליעד ועלמה על הסיפורים והסודות הפרטיים שמאחורי הכתיבה.

לצד ליעד שהם ניתן להזמין את אחד היוצרים/זמרים הבאים: 

בן ארצי - זמר, פזמונאי, מעבד ומלחין ישראלי. יצר ארבעה אלבומים ומשתתף במספר פרוייקטים מוסיקליים. 

אריאל הורוביץ - זמר, פזמונאי, ומלחין ישראלי. יצר שבעה אלבומים ומשתתף במספר פרוייקטים מוסיקליים. 

משך המופע: כ-70 דקות 
כמות קהל: תלוי אולם והגברה

ליעד שהם צילום אורן דאי


כמות

דוס צ'יקיטיקאס

דוס צ'יקיטיקאס
(שתי קטנטנות)
חני נחמיאס ועירית ענבי במופע בידור מוסיקלי
בתוכניתן החדשה ׳אנו אנו הבלקן׳.
הקטנטנות הן חני נחמיאס, שהוריה הגיעו ארצה מיוון, ועירית ענבי, שהוריה הגיעו ארצה מבולגריה.
בליווי הרכב קאמרי:
חליל ואקורדיון: סלעית להב
ניהול מוסיקלי ועיבודים, פסנתר ושירה: אייל חביב
צילום גיל לוין

אורך מופע: 75 דקות

כמות קהל מקסימלית: תלוי אולם והגברה





כמות

דרור יקרא - דרור משעני ודרור קרן

חינוך בלתי פורמאלי דרור יקרא - דרור משעני ודרור קרן
שיחה בין השחקן, המחזאי והבמאי דרור קרן, לסופר וחוקר הספרות דרור משעני.
על ספרות, טלוויזיה ותיאטרון, על הדרמות הקטנות והגדולות שמאחורי הקלעים ובחדרי העבודה, ועל יצירה בימי קורונה - ואחריהם.
קטעי משחק, קטעי קריאה ושיח בין שני הדרורים.

קרדיט צילום:
אילן בשור - דרור קרן
ינאי מיכאל - דרור משעני

משך המופע: 75 דקות כולל זמן שאלות
כמות קהל מקסימלית: תלוי אולם והגברה
ציוד נלווה נדרש: הגברה בהתאם לאולם
.
כמות

בחדר של חני

חינוך בלתי פורמאלי בחדר של חני

חני נחמיאס מזמינה אתכם לשוב ולהצטרף אליה לחדר בו ׳מותר לכייף והכי מותר לאהוב׳.

סיפורים, משחקים ושירים מכל התקופות (פלפלת, בלי סודות, פיטר פן, צלילי המוסיקה ועוד).

 

שירה והנחיה: חני נחמיאס

כלי נשיפה: סלעית להב

ניהול מוסיקלי ופסנתר: אייל חביב
צילום: ניב סלקמן

לצפייה בתקציר לחץ כאן


משך המופע: כ-60 דקות

כמות קהל מקסימלית: תלוי אולם והגברה


כמות

אסיפת הורים

חינוך בלתי פורמאלי אסיפת הורים
"אספת הורים"
הסופרת נאוה מקמל עתיר אוספת את ההורים בספריה, (והורים נוספים שהתעקשו להצטרף) לפגישה מצחיקה, מרגשת וייחודית. 
זוהי אספה של משולש הזהב: הורים, מורים, תלמידים.
סיטואציות מרגשות ומצחיקות.
הנאה מובטחת!

בהשתתפות השחקנים: פזית ירון מינקובסקי, ארז שפריר והמוסיקאי עופר כץ.
כתבה ומגיעה: הסופרת נאוה מקמל עתיר
בימוי: ארז שפריר.

אורך מופע: 90 דקות

כמות קהל מקסימלית: תלוי אולם והגברה

כמות

ד"ר יניב גולדברג ומירי רגנדורפר

חינוך בלתי פורמאלי ד"ר יניב גולדברג ומירי רגנדורפר

אויפן ווֶעג שטֶייט אַ בוים (על הדרך עץ עומד) ד"ר יניב במופע משותף עם השחקנית והזמרת מירי רגנדורפר - המשורר איציק מאנגער, שוליית החייטים שהפך לאחד מגדולי המשוררים הידיים, כתב שירה סיפורים וסאטירה.

נלמד על דמותו ונראה כיצד הסאטירה שלו, שנכתבה בחלקה עוד טרם מלחמת העולם השניה רלוונטית עד היום במאה העשרים ואחת. בין השירים – על הדרך עץ עומד, הצועני הקטן, שירי החומש, המגילה ועוד... ההופעה בעברית/יידיש והשירים ביידיש. 

 

א יידישע מאמע ד"ר יניב במופע משותף עם השחקנית והזמרת מירי רגנדורפר - האמא היהודיה בתיאטרון ובשיר. מאפייני האמא היהודיה בספרות היידיש ביידיש ובעברית. ההרצאה מלווה בשירי יידיש העוסקים בדמות האם היהודיה. ההרצאה בליווי פסנתרן.

 

אורך מופע: 75 דקות 

כמות קהל מקסימלית: תלוי אולם והגברה, נדרש גם מקרן, מסך

כמות

שירי ארצי

חינוך בלתי פורמאלי שירי ארצי

ארצי נולדה, גדלה והתחנכה בתל אביב. בנעוריה למדה בבית הספר התיכון תלמה ילין. לאחר לימודיה בתיכון למדה צרפתית בסורבון וכן פילוסופיה וספרות עברית באוניברסיטה העברית. במקביל ללימודיה עבדה כמבקרת ספרים בעיתון "העיר" וכמדבבת. דיבבה בין היתר בסדרות טלוויזיה מצוירות כמו הדרדסיםסיסי הנסיכה ועוד.

ארצי הנחתה בטלוויזיה את תוכניות הספרות "הסימניה" לצד אירי ריקין ו"עושים רוח", וכן את תוכנית הבוקר "יום חדש" לצד גידי גוב, אותה עזבה לאחר ארבעה חודשים לשם כתיבת ספרה "בוץ", שיצא לאור בשנת 2006. היא כתבה את פרקי יום שלישי של העונה השנייה של "בטיפול", במשותף עם עוזי וייל. כמו כן כתבה שירים לנורית גלרון ולשי זורניצר.

שירי מרצה ומנחה מפגשי סופרת, סדנאות כתיבה ומופיעה עם שני אחיה בן ויונתן ארצי במופע משותף "הכל נשאר במשפחה" ובו הם מציגים את אמנותכם והיצירה כבית.

מפגשים אודות ספריה:
במפגש סופרת שירי משתפת אודות כתיבת ספרה בוץ, מקריאה מתוכו וחולקת עם הקהל את רחשי ליבה אודות הדמויות שיצרה מתוך מציאות חייה.

ספרה החדש ״סיפורים מן הפרידה״ מתאר את החיים אחרי פרידה זוגית מנקודת מבטה של אישה. הוא עובר דרך נקודות ציון כמו הלילה הראשון בו היא משאירה את הילדים אצל הבעל בנפרד, הדייט הראשון עם גבר זר, או החג הראשון לבד. שירי ארצי מתארת את הקשיים ואת צער הפרידה אבל גם את ההתרגשות וחדוות הגילוי שבמפגש המחודש של אישה עם עצמאותה. במפגש איתה, תספר שירי ארצי איך ולמה נכתב הספר ותדבר על הקשר בין החיים לבין הכתיבה, על חשיפה אישית, על התבגרות ועל החיפוש אחר אמת יצירתית.


סדנאות הכתיבה שירי מלווה את המשתתפים לאורך כל הסדנה, מאתגרת ומעוררת השראה כולל דוגמאות שונות לכתיבה יוצרת ומלמדת.

במפגשים אינטימיים שירי מראיינת סופרים, מרצים ואמנים רבים באינטימיות ואינטילגנציה ריגשית גבוהה.

אורך הרצאה: 60 דקות+זמן לשאלות


כמות קהל מקסימלית: תלוי אולם והגברה

כמות

יניב גולדברג

חינוך בלתי פורמאלי יניב גולדברג

ד"ר יניב גולדברג חוקר ספרות ותיאטרון יידיש. מרצה לתיאטרון ומשפטים באוניברסיטת בר אילן, ובמרכז האקדמי פרס ברחובות. תחום מחקרו עוסק בחיבור שבין עולם המשפט והתיאטרון, מדריך סיורים באוקראינה בעקבות התרבות והתיאטרון היהודי וחבר ועדת פרסי התיאטרון הלאומי הבימה.


ניתן לבחור סדרת הרצאות לפי נושאים:
מחווה לכוכבים הגדולים של הבמה היידית די שטערן פון דער יידישער בינע
"כשהקהל בוכה – הקופה צוחקת..." התיאטרון היידי היה הרבה יותר מסתם תיאטרון הוא היה מקום מפלט. מקום אליו מגיעים היהודים כדי לשכוח מהצרות, לשיר, לשמוח וגם לבכות. גדולי השחקנים שיחקו על הבמה היידית והם הפכו להיות הסטארים הגדולים של העולם היהודי. במהלך הקורס נלמד על גדולי כוכבי הבמה ביידיש, שהטביעו את חותמם גם על התרבות הישראלית.
כל ההרצאות מלוות בקטעי וידאו נדירים ביידיש של כוכבי הבמה היידית.

אויף יידיש קלינגט עס שענער - ביידיש זה נשמע יותר טוב

שלום עליכם כתב: "הצחוק יפה לבריאות הרופאים מצווים לצחוק" (לאַכן איז געזונט דאָקטוירים הייסן לאַכן)...

תרבות היידיש היא תרבות מיוחדת בה צחוק ודמע שזורים זה לצד זה. סדרת ההרצאות תעסוק בעולם המרתק של הספרות התיאטרון והפולקלור ביידיש, תוך התמקדות ברלבנטיות שלה לישראל של המאה העשרים ואחת. נבחן כיצד באים לידי ביטוי בתיאטרון ובקולנוע ביידיש סוגיות ודילמות מתחום המשפחה, הדת והתרבות. כל ההרצאות מלוות בקטעי וידאו נדירים בעברית וביידיש עם כתוביות בעברית.


אורך הרצאה: 75 דקות+זמן לשאלות

כמות קהל מקסימלית: תלוי אולם והגברה


קרדיט צילום איציק בירן
כמות

ג'קי לוי

חינוך בלתי פורמאלי ג'קי לוי
מה הסיפור שלך
סדרת מפגשי סיפור עם אומן הסיפור ואיש התקשורת ג'קי לוי.
סדרת המפגשים עם ג'קי לוי היא למעשה פחות סדרה של הרצאות ויותר סדנת אמן שעוסקת באמנות העתיקה שפעם קראנו לה "הגדה". כלומר ביצוע של סיפורים. אבל לא מדובר בקורס מעשי למי שמעוניינים להפוך ל"מספרי סיפורים" או "מגידים", אלא בניסיון לגשת אל הסיפור היהודי מתוך ההנחה שמדובר קודם כל בתרבות שבעל פה.
חלק מהסיפורים שיעלו בסדרה הם סיפורים מכוננים. חלקם מוכרים מאוד, זכו לאינספור פרשנויות ואפילו נשחקו קצת בפינות, סיפורים אחרים הסתתרו בקרן זוית והם מחכים עדיין לשעתם הגדולה. אבל כולם – גם המרופטים ביותר - מצליחים להפתיע. בעיקר משום שזה מה שקורה כשמספרים סיפור – על במה או בלעדיה, מול קהל או כיתה - ולא רק חוקרים או מנתחים אותו. ננסה להבין איך הסיפור היה רוצה שיספרו אותו, מה הוא מספר על הנפשות הפועלות בו, ובעיקר מה הוא מספר לנו על עצמנו.

הסדרה כוללת את המפגשים הבאים:
מדרש ביתי – אחת הדרמות החביבות על הסיפור התלמודי היא הרגע שבו מישהו זר ולא שייך פולש אל בית המדרש –
זירת ההתרחשות הביתית ביותר של עולם התלמוד. בסיפורים אחרים דווקא בית המדרש פולש לתחום זר ולא מוכר.
סיפורי הפלישה הללו, שמוטרדים בשאלה עד כמה הממסד הלמדני אמור להתנשא מעל העם או להיפתח אליו, הם
כמעט מבוא לסיפור התלמודי, ולשאלה המסקרנת: איך אמורים לספר את הסיפורים האלה?.
בוקר טוב אליהו – על הדמות הכי על זמנית בסיפור היהודי. אליהו הנביא שפרץ לתודעה בסיפורי המקרא, אבל מופיע
גם בסיפורי התלמוד, הקבלה, החסידות ואפילו בזמר העברי. הסיפור של אליהו נוגע בהמון נקודות רגישות בסיפור
ובזהות היהודית – גאולה, הומור, נסים, תיקון ואפילו הילדות. מה הסיפור שלו?
מי מפחד מעקידת יצחק – הסיפור הירושלמי הראשון-סיפור העקידה – דרך המקרא, המדרש, הפיוט ואפילו המחזמר הישראלי - כפי שאף אחד אחר לא מספר אותו.
מגזימים סיפור אהבה – האם אפשר בכלל לספר סיפור בלי להגזים? על גוזמאות שבאות מאהבה, ועל גוזמאות סתם.
ועל סיפורי רבב"ח – הברון מינכהאוזן היהודי.
המקרה המיוחד של דוד המלך - על כריזמה. על תפקידו של האנדרדוג בסיפור, וכמובן על המקרה המיוחד של דוד
המלך.
מעשה העז – סיפור הילדים הקלאסי של עגנון, הוא בראש ובראשונה מחווה לסיפורי אבות ובנים שארון הסיפורים
היהודי גדוש בהם. הוא גם מרשה לעצמו לנעוץ סיכה באקסיומה שמאמינה בהתמעטות הדורות. קריאה בארבעה
סיפורים לפחות.
יהודים יפים – לא תמיד יהודים חשבו שהם לא מספיק יפים או לא מספיק גבריים. לא תמיד יהודים אדוקים האמינו
ששאלת המראה החיצוני היא לגמרי לא רלוונטית. יוסף אחד מספר בראשית, ורבי יוחנן אחד מן הספרות התלמודית
הם רק שני דוגמאות לסיפורים אחרים ויפהפיים, שרק משאירים את השאלה הפתוחה – ממתי הכריזה היהדות על
סכסוך עם היופי?.
"תעשה לי נס" – על ניסים ומחוללי ניסים. נס טוב יכול לעשות את כל הסיפור. נס יכול גם להרוס סיפור טוב. על
מקומו של הנס בסיפורים שלנו. במקרא, בתלמוד, בסיפור החסידי ובהומור. וכמובן על השאלה האם אכן אפשר לקבוע
שבסיפורי נסים אין הומור, ובסיפורי הומור אין נסים.
גוי של שבת – גוי אחד שאל את הרבי.... נוצרי, מוסלמי, גרוזיני ויהודי נכנסו למסעדה רומנית... כמה עמוקה היא
מסורת המפגשים בין היהודי לגוי? האם תמיד היהודי מנצח בהם שוק על ירך ?! עד כמה אנחנו זקוקים לדמות הגוי כדי
להגדיר את עצמנו??
כל אנשי הנשיא – ר' יהודה הנשיא הוא הדמות הבולטת בשושלת המלכות היחידה שצמחה בעמ"י מאז החורבן, מפעל חייו הוא הלב הפועם של התלמוד כולו, ובכל זאת הסיפורים עליו מאוד לא מלכותיים... על סדרת סיפורים תלמודיים שעוסקת במנהיגים ומנהיגות, בייחוס ויחסנות. בפתיחות ובאקסקלוסיביות.
הוי יפתח – המצביא שצמח מהשכונה. ניסיון לקרוא מחדש את סיפורו של אחד השופטים המרתקים ביותר שהיו לנו 
ואחת הדמויות ה"ישראליות" ביותר בתנ"ך.
שני חברים יצאו לדרך – על לשון נקייה וגבולות סגנוניים בסיפור היהודי ובתרבות העברית בכלל.
האם תמיד התרבות היהודית הייתה שמרנית או בורגנית ? האם חכמי התלמוד הכירו בגבולות כאלה וכיצד הם שרטטו
אותם? מה מותר להגיד ומה אסור, ואיפה עדיף בכלל לשתוק?? בים בם בום.

ניתן לבחור בכל אחת מההרצאות הנ"ל כהרצאה בודדת ולא רק כחלק מסדרה.
אורך הרצאה: כ-75 דקות + זמן לשאלות

כמות קהל מקסימלית: תלוי אולם והגברה


כמות
logo בניית אתרים