טלפון להזמנות:
072-2511101


  1. קטלוג
  2. /
  3. הרצאות ומפגשים לילדים
  4. /
  5. סופרים

עפרה גלברט אבני

עפרה גלברט אבני

עפרה נולדה וגדלה בתל אביב, מנחה לכתיבה יוצרת בבית אריאלה, עובדת ב"מרכז לוין קיפניס" לספרות ילדים במכללת לוינסקי, עורכת ספרים עבור הוצאות ספרים שונות, נוסעת למפגשים בכל רחבי הארץ.
עפרה פרסמה כ- 40 ספרים, בשנת 1995 זכתה ב"פרס לספרות ילדים ע"ש יאנוש קורצ'אק"  עבור הספר "קירות שלא רואים".

אחורי קלעיו של ספר (המפגש מלווה הקרנת מצגת)
• איך נהיים סופרים?
• מדוע נכתבים סיפורים? יובאו סיבות אחדות לכתיבה, כשכל סיבה מלווה בקריאת אחד מסיפורַי ובשיחה על הנושא/ים שמעלה כל ספר ועל המגמות המסתתרות מאחורי כתיבתו.
• מנין באים הרעיונות לכתיבה? מהם מקורותיו של הסופר?  שיחה עם הילדים על פחדים, על הסיבות לכתיבת ספרי המכשפות "סוד המכשפות" ו"מכשפה מקולקלת" ו"מכשפה מתאהבת", הקרנת מצגת של אוסף מכשפות וספרים בנושא והצגת פריטים מפתיעים מהאוסף.
• דמיון ומציאות בסיפורים – הדגמה באמצעות סיפורים שנכתבים על בני משפחה.

 

טווח גילאים: א'-ב'

משך המפגש: כ- 45 דקות
כמות מקסימלית: 90 ילדים 



אחורי קלעיו של ספר (המפגש מלווה הקרנת מצגת)
• מדוע נכתבים סיפורים? יובאו סיבות אחדות לכתיבה, בתוספת הדגמות מן הספרים.
• הכנת תחקיר לקראת כתיבת ספר – הדגמה (במצגת) ממסעות-תחקיר לקראת כתיבת "מסעות קסומים"; כיצד בחרתי אתרים לספר ומה גיליתי במהלך המסעות.
• מנין באים הרעיונות לכתיבה? מהם מקורותיו של הסופר? הקרנת פריטים מתוך אוסף ייחודי שמדגים את ההשראה לכתיבת "סוד המכשפות", "מכשפה מקולקלת" ו"מכשפה מתאהבת".
• דמיון ומציאות בסיפורים – הדגמה באמצעות סיפורים שנכתבים על בני משפחה.

 

טווח גילאים: ג'-ד'

משך המפגש: כ- 45 דקות
כמות מקסימלית: 90 ילדים

 


כיצד נולדים ספרים  במילה ובצבע – בשיתוף עם המאיירת נורית צרפתי
המפגש כולל את הספרים שעפרה כתבה ונורית איירה:
עם צבע אחד ומכחול,  עמית כבר לא פוחדת, חץ וקשת ושד משחת, ספרי סדרת "ניצנים", ספרי סדרת "קוראים סיפור" – וספרים נוספים שנורית לא איירה, בהתאם לגיל הילדים שמשתתפים במפגש.   
במפגש, עפרה מספרת מסיפוריה נורית מציירת מציוריה, ושתיהן מספרות על העבודה המשותפת של סופרת וציירת. 
נושאי המפגש:
* מאין באים הרעיונות לראשה של הסופרת? 
* האם גיבורי הסיפורים הם ילדים אמיתיים?
* כיצד ממציאה המאיירת בציור, את הגיבורים שהמציאה הסופרת במילים?
* כיצד מביעה המאיירת בציור את רוח הסיפור ואת תוכנו?
 * באיזה צבעים ובאילו טכניקות משתמשת המאיירת? 
* כיצד סופרת ומאיירת משתפות פעולה ליצירת הספר?
יש להכין למפגש משטח כלשהו להצמדת שני בריסטולים, שעליהם נורית תצייר *בזמן המפגש. את הבריסטולים, הצבעים וכל השאר נביא איתנו.

 

טווח גילאים: א'-ד'

משך המפגש: כ- 60 דקות 
כמות מקסימלית: 90 ילדים



אחורי קלעיו של ספר  (המפגש מלווה הקרנת מצגת)
המפגש מתבסס על הספרים הבאים ומותנה בקריאתם:
קירות שלא רואים, סוד הבית הוורוד, המכוערים של דניאל, מאחורי דלתות סגורות,
החיים שלי, דוֹט.קֹום, לראות בגובה העיניים – כולם בהוצאת הקיבוץ המאוחד.
המפגש יעסוק בנקודות הבאות:
• הרצון להיות מקובל – ביקורת חברתית והשפעתה עלינו
• היחס לשונה, סובלנות ואי-סובלנות בחברת הילדים, היחס לחלש בחברה
• מה זה חרם, מהי סטיגמה, מה מחירם החברתי של שני אלה
• לחיות עם סוד: סודות טובים וסודות רעים
• האינטרנט, יתרונותיו וסכנותיו, בהיבט האישי ובהיבט החברתי
• איך מעצבים את דמותו של ילד עיוור בספר?

 

טווח גילאים: ד'-ז'

משך המפגש: כ- 60 דקות 
כמות מקסימלית: 90 ילדים



כיצד נולדים ספרים  במילה ובצבע – בשיתוף עם המאיירת נורית צרפתי
המפגש מתבסס על ספרי הנוער שעפרה כתבה, כמו סוד הבית הוורוד (ראו ברשימת הספרים שבהמשך), והספרים שנורית איירה: מאחורי דלתות סגורות, לראות בגובה העיניים.

נושאי המפגש:
* לחיות עם סוד – סודות טובים וסודות רעים.
* שאלות ותהיות של ילד מאומץ.
* איך מעצבים את דמותו של ילד עיוור בספר?
* איך מציירים עיוור?
* כיצד ממציאה המאיירת בציור, את הגיבורים שהמציאה הסופרת במילים?
* כיצד מביעה המאיירת בציור את רוח הסיפור ואת תוכנו?

יש להכין למפגש משטח כלשהו להצמדת שני בריסטולים, שעליהם נורית תצייר בזמן המפגש. את הבריסטולים, הצבעים וכל השאר נביא איתנו.

 

טווח גילאים: ה'-ז'

משך המפגש: כ- 60 דקות 
כמות מקסימלית: 90 ילדים

כמות
facebook imagetwitter imageemail image
עגלת
קניות
בניית אתרים 2all